donderdag 31 januari 2013

Heei allemaal!

Vandaag ben ik met school naar Bio Base gegaan...
Nou dat was echt ''GEWÉÉÉLDIG ''. Okee, nee dat was het niet.

Biobase is een gebouw in Terneuzen, en daar gaat het allemaal over hoe je de wereld kan helpen beter te maken, door bijvoorbeeld niet met de auto te gaan maar met de fiets...

De eerste vier uur moesten we gewoon naar school, maar viel gelukkig het eerste uur uit. Daarna zijn we na het middageten met de bus naar Biobase gegaan. Met de andere havo/vwo klas zijn we met zijn alle in een bus gepropt. Gelukkig, niet zo'n busreis als vroeger.
 Die was altijd het zelfde...

* Ruzie maken om naast wie je in de bus zou zitten.
* Als eerste de bus in rennen, om zo snel mogelijk helemaal van achter te kunnen zitten (okee, dat gebeurde weer...)
* Doen, durven of de waarheid spelen, en als je niet zei op wie je 'verliefd' was, kreeg je gelijk een hele lading boze leerlingen over je heen, die allemaal vervelende vragen gingen stellen.
* ''We zijn er bijna, we zijn er bijna, maar nog niet helemaal'' zingen.
* En op de terugreis allemaal bukken, zodat de ouders zouden moeten denken, ' O nee, waar is mijn kind?' , en dat de lerares dan zei, ' Die zijn allemaal achtergebleven in het park'. Geweldig vond ik dat. Tot het uiteindelijk begon te vervelen. (die stoelen stinken ook echt altijd!)

Eenmaal aangekomen hebben we in een college zaal gezeten en naar een filmpje gekeken over hoe slecht wij met de wereld omgaan. Daarna zijn we door het gebouw heen gelopen. Ik heb nog nooit zo'n langdradig verhaal over olie en dat soort dingen aangehoord. Toen moesten we in een boekje allemaal stikkers op de lege plekken invoeren. De stickers zijn niet alleen in het boekje terecht gekomen...

Gelukkig hadden een paar kinderen hun gsm mee, want eerder deze week hebben een paar kinderen die er eerder zijn geweest, het wifiwachtwoord gekraakt. Vraag me niet hoe...

Ik moet echt eens aan een nieuwe telefoon gaan beginnen. Ik stond daar maar een beetje zielig met mijn "super coole'' Samsung Qwerty. Het coole aan die telefoon, je kan hem uitschuiven, en dan heb je een toetsenbordje. Dé gsm in 2010, helaas, dat is niet zo gebleven...

Na de rondleiding hebben we een soort van bubbelzeepjes gemaakt. Natuurlijk zat ik bij de lolbroek van de klas. Die deed weer alle verkeerde ingredienten er in.... De lolbroek. :) Dat was wel grappig, maar mijn hele lichaam stinkt naar dat spul. Maar... voila, le resultaat (:   ---->


Daarna weer in de bus, terug naar huis. Gelukkig geen mensen die onder stoelen doken. Wel mensen ( ik echt niet hoor *schijnheilig gezicht*) die stickers op mensen hun jassen plakten.
Mevr. B. liep dus door de bus met een stickertje op haar rug: 'biologische fabriek'. Wat een lol die we hadden...

Met vriendinnen erbij is natuurlijk alles leuk, maar voor de rest... niet echt een aanrader...

xxx Iris

p.s. and....








1 opmerking:

  1. Hihi , alles wordt leuk met vriendinnen eh ! :D De busreis was inderdaad echt helemaal geweldig vooral met die kindjes die aan de rechterkant zaten hè ;) En stickerfun :D , superleuk bericht kleine ! xxxx loveeyou

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het altijd leuk om jullie reacties op mijn blog te lezen. En natuurlijk neem ik ook een kijken op jouw blog! Ik hou van mijn lezers!