dinsdag 19 februari 2013

DIY: studded sneakers


Hooooi allemaal!

Een blog is geen blog, als er geen DIY's op staan. Vandaar begin ik vandaag met mijn eerste DIY. Voor degene die de afkorting DIY niet kennen, het betekent : ''Do It Yourself''.

Als jij weer eens met een dipje binnen zit, de regen met bakken uit de hemel komt, en jij zelfs het journaal leuk vind, dan moet je actie ondernemen!

En wat is er leuker dan met je creatieve geest iets leuks in elkaar te zetten, waar je later heel veel plezier aan kan hebben?

Vandaag...
Studded sneakers!


We zijn al even op de studded tour; sweaters en shorts, we voorzagen ze allemaal van gevaarlijke puntige uitsteeksels. En we zijn nog lang niet uitgestud!

Zó tover jij je saaie gympies om in bad-ass sneakers!


Studs door dik canvas van een gympje drukken is nogal een uitdaging en de spikes kunnen weer snel loslaten. Om de studs met lijm te bevestigen is een betere optie. Pak wat lijm en start studding!

Benodigdheden:

- Secondelijm

- IJsstokje

- Tandenstoker

- Studs

- Vans (in dit geval, maar ieder ander paar gympjes kan je ook gebruiken)

Stap 1

Knijp wat lijm op een houten stokje, en bevestig de studs met een beetje lijm op de stof van de schoen.





Stap 2

Bevestig de studs in horizontale lijnen op de schoen. Ga door totdat het canvas helemaal opgevuld is.



Stap 3

Doe het zelfde met het hielstuk.



Tadaaaa!
Jouw eigen studschoenen! Wedden dat jij de show steelt?

-xxx- Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het altijd leuk om jullie reacties op mijn blog te lezen. En natuurlijk neem ik ook een kijken op jouw blog! Ik hou van mijn lezers!