zondag 24 februari 2013

Dream it. Do it. Make it. Be it.

Een roze, zoete wereld. Een blauwe lucht, felle zon, en de perfecte temperatuur. Met mijn vriendinnen hangend in de hangmat, terwijl er tropische vogels rondvliegen met kleuren die je je niet kunt voorstellen! Zo mooi, hier wil ik voor altijd blijven.

Maar dan...

BAF, matras, dekbed, kussen. Waar is mijn hangmat? Waarom is het hier zo koud? Waar ben ik?
Dan besef je dat het maar een droom was. Een droom!

Dromen zijn maar iets kleins in je leven. Je wordt wakker, staat op, en vergeet je droom.
Toch kunnen dromen iets betekenen. Ik heb soms het gevoel dat het wel eens dat mijn dromen ''voorspellend'' zijn, omdat ze zo erg echt aanvoelen. Als ik dát in de middeleeuwen had gezecht was ik nu al lang als heks aangezien, en opgehangen.

Ook bij de indianen waren dromen erg belangrijk. Zij geloofden in hun dromen, en maakten vaak hun dromen ook echt waar!

Ook in de Bijbel staan er veel verhalen over mensen die hun dromen als een boodschap zien, en deze waar maken. Best een mooie gedachte toch?

Maar... laat je niet mislijden door je dromen! Stel je droomt dat je ooit met Justin Bieber gaat trouwen... Nou meid, eerst even naar Amerika toe vliegen, Justin opzoeken, en Selena Gomez uitschakelen. Zulke dromen mag je dromen, maar laat het daar maar bij.

Helaas zijn er ook geen leuke dromen. Daarom hebben ze de dromenvangers uitgevonden... Of dat werkt weet ik nog niet, maar ze zien er zowiezo heel leuk uit! En als het werkt is dat natuurlijk ook nog mooi meegenomen.


Ook een lekker bedje helpt om mooie dromen te krijgen. Eerst lekkere kop warme thee, een lekker donskussen, en je bent gelijk in dromenland.

And don't forget: Dream it, Do it, Make it, Be it.


-xxx- Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het altijd leuk om jullie reacties op mijn blog te lezen. En natuurlijk neem ik ook een kijken op jouw blog! Ik hou van mijn lezers!