zaterdag 16 februari 2013

Mijn vakantie

Heeei lezers!

Met een enorme carlag (i.p.v. jetlag ;D) zit ik na een week geen internet eindelijk weer op internet!
Een week geen wifi omdat ik op vakantie ben geweest. Naar 'Val Thorens'. Een hele week sneeuw en skiën. Even een overzichtje van mijn week.

Op zaterdag ochtend zijn we om 6 uur vertrokken met de auto, en zijn ook om 6 uur aangekomen. 12 uur lang boekjes gelezen en filmpjes gekeken. We hebben een dvd-speler die je aansluit op de auto, en twee kleine schermpjes die je op de stoel kan ophangen. Heel handig, je verveelt je geen moment.
                                                                                    Uitzicht vanaf het balkonnetje

Eenmaal aangekomen lag er een laag sneeuw die op sommige plekken zo'n 4 meter hoog was. Dat is wel wat anders vergeleken met onze hollandse sneeuw. Het appartement gebouwtje waar we zaten heette 'La Roche Blanche'. Een klein maar knus appartementje. Het leukste van dit huisje : Er zat een lift in! Je voelt je gelijk weer een klein kind als je op alle knopjes drukt en je van verdieping 1 naar 6 racet.

Alle skiedagen waren allemaal een beetje hetzelfde. Van het ene gebied naar het andere skiën en zoveel mogelijk hobbeltjes en schansen nemen en zo hard mogelijk naar beneden racen. Dat noem je als skier: Schuss. Je buigt door je knien, kont naar achter, en zo hard mogelijk naar beneden. Echt een grappig gezicht als je al die mensen zo naar beneden zie skien. :)

Tijdens het skiën kom je wel hele rare verklede mensen tegen. Even een lijstje:

- Allemaal apen, en 1 banaan.
- Allemaal bananen (de aap ontbrak)
- Spartacus, Julius Ceasar en andere romeinse dingen
- 2 Jongens zonder shirt (niet erg om te zien hoor ;) )
- Een meisje in een discopak en een grote pruik op
- Een vogel en bei
- Veel meer

Een hele verkleedpartij dus. Misschien had het te maken met carnaval, maar in Val Thorens komen er vooral jongeren skiën  En ja... De jeugd van tegenwoordig.....

Het grappige, de meeste van die gekken die ik heb gehoord, waren nederlands. Trots op mijn land :)


Op donderdag 14 Februari (Valentijnsdag dus) zagen we ineens allemaal wensballonnen boven ons dorpje vliegen. Ik heb me nog nooit zo snel aangekleed en naar buiten gerend. Het was echt een heel mooi gezicht hoe ze omhoog vlogen. Ook heel schattig om te zien hoe 2 van die oude mensen elkaar knuffelde en naar hun wegvliegende wensballon keken.


Voor de rest hebben we elke ochtend broodjes gehaald (de lekkerste chocoladebroodjes van het heelal), bijna elke dag in een hutje langs de piste chocolademelk of thee gedronken, en veel gesleed.
Dat sleen was soms redelijk irritant, want er waren heel veel kindertjes die op hun sleetjes de hele tijd tegen je aanknalde, keihard begonnen te lachen, en vervolgens vrolijk wegsleede en jou achterlieten met een blauwe rug. Grrr....


Het uitzicht was (in de 2 dagen dat we zon hadden) heeeeel mooi.
Dat kan ook niet anders op 3200 meter hoog.



















Als me nog iets te binnen schiet, post ik dat nog wel even.
Ik ga weer even verder met wifi gebruiken (ik heb serieus afkickverschijnselen gekregen ;) ) en zometeen lekker een dutje doen.

-xxx- Iris

p.s. Oh ja, dit kwam ik tegen. Er moest een foto van gemaakt worden. Een leuk pluspuntje aan Frankrijk, het is het land van de crêpes met nutella :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het altijd leuk om jullie reacties op mijn blog te lezen. En natuurlijk neem ik ook een kijken op jouw blog! Ik hou van mijn lezers!