zaterdag 9 november 2013

Mijn creatieve brein

Brein is echt een raar woord.

En dat was echt een vreemde opening van ein-de-lijk weer een nieuwe post. Sorry dat ik zoooo weinig post, maar ik heb soms echt geen zin om andere dingen te doen dan op de bank te liggen met thee en chocolade. Helemaal naar de computer lopen kost echt veel te veel tijd hahah ;)


Sinds dit jaar is er bij ons op school een kunstklas. Toen Desi het mailtje over de kunstklas las, werd ik gelijk opgeroepen om ook mee te gaan. En dat vond ik helemaal niet erg... Beeldende vorming is samen met gym mijn lievelingsvak. (duuh, weer lekker standaard.... Als je natuurkunde als lievelingsvak hebt, ben je niet helemaal goed bij je hoofd) Lekker creatief bezig zijn, en even aan niets anders denken dan aan je kunstwerk, I love it! Ondertussen hadden we nog twee creatieve duizendpoten opgescharreld, en met zijn vieren kijken we de hele week al uit naar vrijdag, eindelijk  kunstklas :) Supergezellige mensen, en allemaal stuk voor stuk heel erg creatief. Ook een leuk pluspunt: Elke week neemt iemand iets te eten mee, zoals koekjes, en voor de theeliefhebbers (Ik dus) is er ook thee. 

Wat ik nu aan het maken ben? Ik maak van kippengaas een tas. Je weet wel, zo'n ouderwets backpack dat onderhand al weer helemaal hip is. Ik ga het kippengaas met landkaarten beplakken en er de tekst van de Cupsong aan hangen. De vorm lukt al heel goed, en ik denk dat het een geslaagd project gaat worden. Voor de mensen die nog nooit iets met kippengaas hebben gedaan: Als je zeer gesteld bent op je mooie handen zonder krassen, gebruik dan geen gaas. Maar wie iets moois wilt, moet pijn lijden zeggen we maar weer.

Ik ben ook wat vaker bezig met tekenen. Ik heb met mezelf afgesproken om vanaf nu elke week minstens 1 tekening te maken... Maar goed, mijn laatste tekening moet dus een katje met een schaduw voorstellen. De schaduw heb ik gemaakt met aquarel, want daar kan je zulke mooie effecten mee krijgen! De schaduw is niet super gelukt, maar ik ben druk bezig om nieuwe technieken uit te proberen. De potloden liggen nu naast me klaar om voor het eerst in mijn leven me echt te verdiepen in haar tekenen. Wish me luck!


                             

Liefs, Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het altijd leuk om jullie reacties op mijn blog te lezen. En natuurlijk neem ik ook een kijken op jouw blog! Ik hou van mijn lezers!